Wij hebben voor armoede en achterstand gekozen aangezien het veel voorkomt in Rotterdam. Ook hebben we ervoor gekozen, omdat er over de hele wereld armoede/achterstand is en dat betekent dat ons idee in elk land kan worden gebruikt. Het spreek ons ook aan, omdat wij mensen kennen die ook regelmatig met armoede/achterstand te maken hebben.
We dachten eerst na wat voor problemen er allemaal voorkomen in Rotterdam. We kwamen uit op armoede.
Locatie
Plaats
Rotterdam
School
Zuider Gymnasium
Deelnemers
Klas
ZG2g4
Groepsnaam
Equal Steps
Groepsleden
Salma Dabih, Dina Essousi, Meryem Havutcu, Sofia Lyazid, Vivianne Ndikumana, Esila Sengonul
Naam docent
Hr. van den Brink
Project
Thema
Gebouwen
Probleemstelling
Wij hebben voor armoede en achterstand gekozen aangezien het veel voorkomt in Rotterdam. Ook hebben we ervoor gekozen, omdat er over de hele wereld armoede/achterstand is en dat betekent dat ons idee in elk land kan worden gebruikt. Het spreek ons ook aan, omdat wij mensen kennen die ook regelmatig met armoede/achterstand te maken hebben.
We dachten eerst na wat voor problemen er allemaal voorkomen in Rotterdam. We kwamen uit op armoede.
Oplossing
Ons project gaat over het helpen van kinderen die moeite hebben op school. We richten ons op kinderen in Rotterdam, vooral als ze een achterstand hebben. We hebben een school bedacht waar kinderen gratis bijles en hulp met huiswerk krijgen. Ook willen we ouders leren hoe ze hun kinderen kunnen helpen. Zo zorgen we ervoor dat elk kind een goede toekomst krijgt!